Команда американських науковців з Національної лабораторії Оук-Рідж (лабораторія Міністерства енергетики США) та приватного Дрексельского університету розробила технологію, яка дозволяє використовувати зношені шини в суперконденсаторах для транспортних засобів і електричних мереж, повідомляє ресурс Worldofmaterials.ru.
В майбутньому такий підхід може вирішити проблеми, пов’язані з утилізацією непотрібних шин. За приблизними підрахунками, у одних лише США на смітники щороку потрапляє 300 млн шин. А виробники цього товару прогнозують, що до 2035 року в усьому світі щорічно будуть вироблятися 1,5 млрд шин.
Всі ці шини в кінцевому підсумку будуть викидатися на сміттєзвалища, однак спеціальні додатки для суперконденсаторів можуть споживати близько 50 тонн цих відходів на добу.
Використовуючи запатентований метод попередньої обробки і технологію, команда американських науковців створила гнучкі полімерні композиційні плівки для електродів в суперконденсаторах. Ці пристрої є корисними для автомобілів, автобусів і навантажувачів, які вимагають швидких циклів зарядки-розрядки з високою потужністю і щільністю енергії. Суперконденсатори з такими електродами погіршують свої характеристики тільки на 2% після 10 000 циклів заряд-розряд.
Для отримання вуглецевого композиційного паперу, дослідники вимочували крихти шинної гуми в концентрованій сірчаній кислоті. Потім вони промивали гуму і витримували в печі в атмосфері азоту. Температура поступово збільшувалася від 400 до 1100 градусів Цельсія.
Після декількох додаткових етапів дослідники змішували отриманий матеріал з поліаніліном, електропровідним полімером, отримуючи кінцевий продукт.